BoekenSchaap punt nl is dan wel een website, maar de persoon erachter is geen geautomatiseerd proces.
Afgelopen dinsdag was een gevalletje van Murphy’s Law.
Nou ja een beetje overdreven, maar er was wel een hoop dat tegenzat.
Op een bepaald moment op de dag print ik de bestellingen uit, maak de bijbehorende facturen en regel online verzendlabels bij PostNL.
Dit laatste is heel handig: zowel ik als de koper kunnen dan online de zending volgen. Toch prettig om te weten waar de bestelling zich bevindt.
Het liep anders, er kwam nadat ik met iDeal de labels had betaald een foutmelding. Dus wel betaald en géén labels …
Dan is er gelukkig een klantenservice die je telefonisch kan bereiken.
… “Op dit moment zijn er veel wachtenden voor u …. een ogenblik geduld alstublieft” ….
Er gingen heel wat ogenblikken voorbij, maar ik had eindelijk iemand aan de lijn.
Tsja er was een grote storing geweest en ik moest de zendingen opnieuw aanmaken en een restitutieformulier invullen. Daar vertrouwen we dan maar op.
Ondertussen was er de nodige tijd verstreken en die dag ging het niet meer lukken om op tijd bij een PostNL punt te zijn.
Ik weet het, dit kan ik niet helpen, maar als ik zelf klant ben en ik krijg de belofte dat er op die-en-die dag verzending plaatsvindt, dan reken ik daar toch op? Dus de klanten een excuses mail gestuurd dat het een dag langer ging duren.
Enfin de volgende dag was een nieuwe dag …
Alle boeken werden alsnog verzameld die bij de bestellingen hoorden … op één na?
Stuk voor stuk is de gehele collectie zelfs 2x nagelopen … nergens te vinden? En ik wist toch zeker dat ik hem had? Het boek was zelfs weer vrij recent terug in de collectie.
Maar niet te vinden, is niet te vinden, helaas. Klant geïnformeerd en gelijk het reeds betaalde bedrag teruggestort.
Dit doe ik niet graag, ik lever graag boeken uit mijn collectie. En deze wordt met zorg samengesteld.
Op deze manier draai ik verlies op een bestelling:
Geld terug storten kost mij geld (zakelijke transactiekosten) een label die ik niet gebruik om te verzenden, zijn verloren portokosten.
Maar nog belangrijker: waar is dat boek gebleven?
Hé Monique, heb je goed gehandeld allemaal!! Doe nu cursus Mindfulness, heb jij niet nodig zo te lezen 🙂
Liefs en groetjes van Linda xx
TNX!