De tijd van het wegbrengen van de bestellingen is veranderd. Vanwege het warme weer, wordt er niet meer aan het einde van de (warme) dag een ritje naar PostNL gemaakt.
Vroeg in de ochtend wordt er nu begonnen met het inpakken van de bestellingen die op dat moment bekend zijn. De verandering is dus dat er in de koele ochtenduren fysiek werk wordt verricht.
Dit houdt wel in dat bestellingen die later op de dag binnenkomen, pas de volgende ochtend verzonden worden. Dit kan dus 1 dag vertraging opleveren ten opzichte van het vorige verzendmoment aan het einde van de dag.
Het heeft wel als bijkomend voordeel voor BoekenSchaap dat er in alle rust een bestelling ingepakt kan worden en dat er geen stress aanwezig is om tegen de klok in te werken in verband met de sluitingstijd van het PostNL Business point om 18.00.
Hoe weet je nu of er die dag nog bestellingen verzonden worden? Sinds enige tijd wordt er een melding op het scherm getoond, waarop aangegeven wordt wanneer de nieuwe bestellingen verzonden worden. Staat er niets, dan gaat het dezelfde dag nog naar PostNL. Is er bovenin een roze balk te zien, dan wordt het de volgende werkdag.
Voor de mensen die met DPD willen laten verzenden, in augustus stopt deze service omdat de dichtstbijzijnde parcelshop dan dicht gaat. Is er dan geen andere DPD in de buurt? Ja één, maar daarvoor moet er omgereden én fors parkeergeld betaald worden.
Om deze service aan te kunnen blijven bieden voor 4,95 wordt het in september weer getoond als mogelijkheid bij het afrekenen.