De Wet van Snuf – Jos Burgers
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Dit boek brengt daar verandering in.
In ‘De Wet van Snuf’ beschrijft bestsellerauteur Jos Burgers op een prikkelende manier waarom goede relaties beginnen met geven. Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden belicht hij de 26 belangrijkste manieren van geven. Hij laat bovendien zien welke voorwaarden en risico’s eraan zijn verbonden, en wat het uiteindelijk oplevert. Wie snel meer succes wil boeken, privé of zakelijk, begint dus met ‘De Wet van Snuf’.
Jos Burgers is auteur van bestsellers als ‘Klanten zijn eigenlijk nét mensen!’, ‘Hondenbrokken, No Budget Marketing’, ‘Geef nooit korting!’ en ‘Gek op gaten’. Met meer dan 150 presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker over onderwerpen als strategie, marketing en klantgerichtheid.
Het best verkochte managementboek van 2014
Recensie
Boek over ‘de kracht van geven’, vooral geschreven voor mensen die hun klantencontacten willen versterken. Uitgangspunt is dat je terug krijgt wat je geeft, het principe van wederkerigheid. De auteur heeft de titel van de wet ontleend aan het gedrag van zijn hond: deze hond is altijd vrolijk en enthousiast en krijgt daardoor veel aandacht en beloning. De auteur gaat ervan uit dat dit ook tussen mensen werkt: een goede relatie begint met geven en zo kun je je omgeving beïnvloeden. Het boek is als volgt opgebouwd: in deel 1 wordt uitgelegd waarom je terugkrijgt wat je geeft, in deel 2 beschrijft de auteur 26 effectieve manieren van geven en in deel 3 komt aan de orde waar je op moet letten als je besluit om vaker te gaan geven. De auteur was verkoper en manager bij een technische groothandel, werd bedrijfseconoom, werkte aan een hogeschool en als adviseur in organisaties op het gebied van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig schrijft hij boeken en geeft presentaties en seminars. Met literatuuropgave en websites.
Jannetta van der Zee